Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 20 ianuarie 2018

România centenară


Anul centenar 2018 trebuie adus în atenția românilor prin sărbătorirea mai multor evenimente și organizarea unor manifestări cultural-artistice.
Așa ne-am aminti de moștenirea culturală, socială și spirituală lăsată de înaintașii noștri.

Ar fi extraordinar dacă cele de mai sus ar fi însoțite și de importante realizări social-economice pentru a marca și modernizarea României.
Așa am demonstra că am continuat munca și realizările strămoșilor noștri.

Ar fi frumos dacă…

Pe 15 ianuarie am sărbători Ziua Culturii Naționale, Ziua lui Mihai Eminescu și am deschide „Institute Mihai Eminescu” în toate provinciile istorice.

Pe 24 ianuarie am sărbători Unirea Principatelor Române și am inaugura o autostradă și o cale ferată de mare viteză între Moldova și Țara Românească.

Pe 27 martie am sărbători și înfăptui Unirea Basarabiei cu România, și am da în folosință zeci de poduri care să lege Moldova de Basarabia.

Pe 31 august am sărbători Ziua Limbii Române și am deschide Centre Culturale Române în cât mai multe țări.

Pe 28 noiembrie am reîntregi Bucovina, am sărbători Unirea Bucovinei cu România și am da în folosință un drum expres între Cernăuți și Suceava.

Pe 30 noiembrie, de Ziua Sfântului Andrei - apostolul românilor, ne-am regăsi duhovnicește și am da în folosință Catedrala Neamului ca simbol al unității spirituale a poporului român.

Pe 1 decembrie am sărbători Unirea Transilvaniei cu România și am da în folosință autostrăzi și căi ferate de mare viteză care să lege Moldova de Transilvania și Țara Românească de Transilvania.

Da, cam acestea și multe altele ar fi necesare în 2018…

Fi-vom noi în stare să ne ridicăm la înălțimea strămoșilor care prin sacrificiile lor au înfăptuit această țară?